Hoe een website steeds meer
een poster werd
(en minder een brochure)

Posted on 10 oktober 2016
Afbeelding
Nicole

Nog maar een paar jaar geleden vroegen onze klanten om een online brochure als ze een website nodig hadden. "Nee hoor vindbaarheid is niet belangrijk, we moeten er gewoon staan." Die tijd is wel voorbij! De klant is wijzer geworden. En is zelf ook dagelijks bezoeker van vele websites. Leest hij iets? Nee!

 

Hij scant koppen, zoekt naar de propositie, de onderbouwing waarom het bijzonder is en wie de mens is achter het bedrijf. En of hij wel of niet contact opneemt wordt sterk beinvloed door het logo, mooi beeld en pakkende teksten. 

 

En daarmee is een website veel meer een poster geworden dan een digitale brochure. Wij vergelijken het graag met een affiche voor een voorstelling in de Schouwburg. Hoe ziet dat er uit? Mooi beeld of gave illustratie. Titel en soort voorstelling. Datum, prijs, start voorverkoop. En als er een bijzondere regiseur achter zit, noemen natuurlijk. Legt dat maar eens als framework over het ontwerp van je website.

 

 


Nicole Classen is brand en design consultant en al meer dan twintig jaar actief in het communicatie en design vak. Nicole is samen met Caroline de Jong, ontwerper, eigenaar van Jong en Klasse in Utrecht (sinds 1997). Een prijswinnend bureau voor Branding en Design, gespecialiseerd in branding en websites voor het MKB.


Afbeelding
Deel deze pagina

Geef een reactie

Werk waar we trots op zijn

‘Het Nieuwe Kantoor’ Arthur van Schendelstraat 650, 3511 MJ Utrecht
Bel Caroline de Jong of Nicole Classen 030 2670770
Ontvang een kostenindicatie
door uw gegevens in te vullen of bel 030 2670770

Verstuur
mail a friend
Bedankt voor uw interesse


Sluit